Заради красотата и елегантността на италианките, средиземноморската диета е една от най-популярните. Тя със сигурност е и любимият начин за отслабване на привърженичките на пастата. Основното правило, за да има ефект от прилагането на средиземноморска диета е специалният начин за нейното приготвяне.
На първо място е начинът на варене – макаронените изделия никога не трябват да се преваряват. Както казват италианците, пастата трябва да е „ал денте” – леко хрупкава. Често на опаковката пише 7-8 минути време на термична обработка, но на нас ни се струва, че пастата остава сурова. Ако искате да се храните с паста и едновременно с това да отслабвате, ще трябва да се съобразите с предписанието. Също така се препоръчва пастата да е пълнозърнеста. Другото задължително условие е сосът да не се запържва и да съдържа повече зеленчуци.
Примерна закуска: Към 30-40 грама сварен кус-кус добавете една настъргана ябълка, една чаена лъжичка счукани орехи и поръсете с канела. Изпийте чаша билков или зелен чай с мед и лимон.
Примерен обяд: 50 грама сварена паста, гарнирана по избор. – например зеленчуков сос, пилешко или пуешко месо, домати, маслини или морски дарове като риба тон или скариди. Може да добавите зехрин, босилек или риган на вкус. За десерт изберете портокал, грейпрут или мандарини.
Примерна следобедна закуска: Сушени плодове или чай с мед.
Примерна вечеря: Средиземноморска салата – Към 30-40 грама сварена паста по избор прибавете 1 домат, няколко листа маруля (или спанак) и пресен лук. Може да замените домата с чери домати и да добавите маслини. Подправете с босилек, зехтин и лимонов сок на вкус. За десерт – киви, портокал, мандарини или ябълка.

 

Тагове: , ,

Източник: НЗИК